اتاق فرار انیگما

ساخت وبلاگ

اتاق فرار انیگما امروز برای شما ی مطلب خفن داره و این مطلب خوراک اون دسته از آدماس که عاشق فیلم دیدنن و تا ی فرصت کوچیک یا وقت آزاد گیر میارن میرن دنبال پوشه های فیلمی که دارن و یکیشو انتخاب میکنن. حالا شاید براتون جالب باشه بدونید فیلمای زیادی درباره بیمارای روانی درست شده که 6 تا از این فیلما جزء شاهکارای سینما هستن و اسم اینا رو برای شما آوردیم: 

جوکر

 

این فیلم روانشناختی یکی از بهترین فیلم های سال 2019 هم به شمار میاد. شخصیت اصلی داستان، آرتور، ذاتا انسان مهربونیه که به قول خودش دوس داره تو دنیای پر از سیاهی و فقر، لبخند را به لب همه بیاره. آرتور که گذشته و کودکیه بسیار سخت و ناراحت کننده ای داشته، در طول سالیان وقتی مورد تمسخر متمادی و آزار پی در پی مردم قرار می گیره، هیولای ناخودآگاهش به نام جوکر تبدیل به خطرناک ترین جنایتکار شهر میشه.

این فیلم خلاقانه به خوبی اثرات مخرب زندگی در کلان شهر ها و تاثیرش بر روح و روان انسان ها رو به نمایش میذاره.

 

 روانی

 

فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک که در فهرست" صد سال... صد فیلم "بنیاد فیلم امریکایی رتبه هجدهم را به خودش اختصاص داده، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهانه که بعضی از صحنه ها و سکانس هاش در ژانر تریلر بی نظیر و بی سابقست. داستان این فیلم در مور زنی به نام ماریونه که پول هنگفتی از رئیسش می دزده و به مسافرخونه ای در حومه شهر پناه می بره که مردی به نام نورمن بیتز اونجا رو اداره می کنه. اتفاقات شومی که تو این مسافرخونه برای ماریون میفته، اونقدر تاثیر گذاره که بارها و بارها از سوی منتقدان و استادان دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفته.

پایان غیر منتظره این فیلم یکی دیگه از پایان بندی های ماندگار دنیای سینماست.

 

 

جاده مالهالند

 

دیدن فیلم های روانشناختی بدون دیدن فیلم های دیوید لینچ قطعا ناقصه. جاده مالهالند یکی از بهترین فیلم های معماییه که در مورد دختر جوانی یه که سرشار از امید و زندگیه و واسه تبدیل شدن به ستاره جدید هالیوود، رهسپار سفری به لس آنجلس میشه. اونجا با زنی آشنا میشه که بعد از یک سانحه رانندگی حافظه شو از دست داه و دچار فراموشی شده. دختر برای کمک به این زن وارد ماجراهای پیچیده ای میشه که بسیار تو در تو و عجیبه.

تو این فیلم مرز بین خیال و واقعیت خیلی باریک و نامحسوسه. با توجه به این که صحنه های فیلم پر از سمبل و دیالوگ های پیچیده و سکانس های عجیبه، این فیلم رو باید چند بار ببینیش تا همه چیز دستگیرت بشه.

 

حس ششم

 

یه فیلم روانشناختی تمام عیار با المان هایی از ژانر فراطبیعی که به خاطر پیچش غیر منتظره داستانی اش بسیار محبوب و پر طرفداره. این فیلم در مورد پسر نوجوونیه که توانایی دیدن ارواح مردگان رو داره و این تجربه ها، چالش های روحی و روانی بسیاری براش درست کرده که زندگی شخصی و تحصیلیش رو تحت تاثیر قرار داده. مادرش که نگران وضعیت پسرشه، اونو پیش روان شناس متخصص کودکان ( با بازی بروس ویلیس) می بره تا با کمک اون بتونه از مشکلات پسرش کم کنه.

این فیلم سکانس های بی نظیری داره که مو به تن بیننده سیخ می کنه و کمتر کسی انتظارش رو داره.

 

درخشش

 

یه فیلم بسیار زیبا و تاثیرگذار از استنلی کوبریک که برگرفته از رمانی به همین نام نوشته استفن کینگه. این فیلم که کمی از المان های وحشت رو هم داره، در مورد خانواده ایه که تصمیم می گیره زمستان رو تو هتلی سپری کنن که تو این فصل به کلی تعطیله، واسه همین اونا حاضر میشن در ازای دستمزد از هتل مراقبت کنن. با به وجود اومدن این شرایط پدر خانواده تصمیم می گیره از این سکوت و فرصت استفاده کنه تا داستان ناتمامشو تموم کنه. اما شرایط جوری پیش میره و وقایع به گونه ای رقم می خوره که این تنهایی پیامدهای شوم و منحوسی بر روح و روان اون به جا میذاره.

تو این ژانر فیلم های زیبایی مثل سکوت بره ها، باشگاه مشت زنی، اولدبوی، یادگاری و ... هم قرار دارن که هر کدوم به نحوی به وضعیت روحی وروانی شخصیت های داستان پرداختن. این سبک از فیلم به این دلیل که رابطه ای خیالی بین مخاطب و شخصیت های اصلی داستان ایجاد می کنه و باعث درگیر شدن مخاطب و چالش های روانی و ذهنی شخصیت اصلی فیلم میشه، خیلی پر طرفداره. در اصل این فیلم ها برای این ساخته میشن تا با ذهن بیننده بازی کنن و با ایجاد صحنه های رازآلود و پیچیده تماشاگر رو مجذوب خودشون بکنن.

افرادی که چنین فیلم هایی رو دوس دارن، علاوه بر فضای رازآلود بودن حاکم بر این فیلمها از دنبال کردن معماها و چالش های موجود تو فیلم هم لذت می برن. این افراد که معمولا ترجیح میدن جای قهرمان داستان باشن، مدام تو ذهن خودشون خیال پردازی می کنن که اگه جای قهرمان داستان بودن؛ این اشتباه رو مرتکب نمی شدن.

این افراد بهتره جای خیال بافی به بازی اتاق فرار ی سری بزنن که با شرایطی کاملا شبیه سازی شده ،بازیکنا رو در چنین محیط های چالش برانگیزی مانند فضای این جور فیلم ها قرار میده. اتاقهایی مثل اتاق روانی با سناریویی پیچیده که از همون اول مرز بین خیال و واقعیت رو از بین می بره و بازیکن رو تو فضایی غوطه ور می کنه که کاملا شبیه فضای داستان های ژانر روان شناختیه و بازیکن باید با زیرکی و استفاده درست از سرنخ ها خودشو از مخمصه ای که توش گیر افتاده؛ نجات بده.

دکتر هلمز یه قاتل روانی بالفطره ی باهوشه که در سال 1983 با خریدن یه هتل در حوالی شیکاگو امریکا اونو به محلی برای رسیدن به خواسته ها و امیال شیطانیش تبدیل می کنه. اون که با کشتن کارمندا و از بین بردن جسدشون، سعی در آروم کردن خودش داره، یه بیمار روانیه تمام عیاره که به هیچ کس رحم نمی کنه.

دکتر اچ اچ  هلمز هر چن وقت یه بار واسه استخدام کارگر هتل آگهی میده و از بین اونا یه نفر رو انتخاب می کنه تا به صورت آزمایشی چند روز اونجا کار کنه. در صورت استخدام، شما می تونین خودتون رو محک بزنین و ببینین تا چه حد می تونین تو شرایطی که ترس و اضطراب سراسر وجودتون رو پر کرده، به عنوان یه بازیکن بر ترستون غلبه کنین و در شرایط بحرانی تصمیم های عاقلانه بگیرین.

مقابله با این قاتل روانی که اصلا کاراش از روی عقل و منطق نیست، قطعا خیلی دلهره آوره. ولی سرنخ هایی که تو مسیرتون قرار داره به شما این فرصت رو میده تا با تحلیل شرایط و وقایع به یه راه حل منطقی و درست برسین.

این اتاق با این سناریوی جذاب و معماهای منحصر بفردش منتظر همه اوناییه که تصمیم دارن علاوه بر تجربه یه سرگرمی جدید، خودشون رو به یه چالش سخت و پر التهاب دعوت کنن.

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:18

همه ما از پدربزرگا و مادربزرگامون شنیدیم که خود اونا هم از یکی دیگه شنیدن که زمان قدیم حموم عمومی جن داشته. حالا سوال اینه که آیا این حرف سند یا اعتبار داشته و یا فقط از روی ی کلاغ چهل کلاغ به زمان ما رسیده.

شاید براتون جالب باشه که بدونید روزگاری بر این باور بودن که جن ها شب ها به حمام میرن و مراسم عروسی و عزای خودشون رو تو حمام برگزار می کنن، به همین خاطر خیلیا از این که شب ها به حمام برن خودداری می کردن. حتی بعضیا عقیده داشتن که جن ها برای اغفال و فریب مردم و کشوندنشون به گرمابه، زودتر از موقع مقرر تو بوق حمام می دمند. واسه همین اگه کسی بنا به هر دلیلی، یه وقتی هم مجبور می شد؛ صبح خیلی زود یا شب هنگام به حمام بره، سعی می کرد خیلی با احتیاط تو حمام قدم برداره و با هر بار آب گرم ریختن روی سر و بدنش یه" بسم الله الرحمن الرحیم" بگه تا هم اجنه رو از خودشون دور کنه و هم آسیبی بهشون نرسونه. البته بیشتر آدما از این می ترسیدن که خدایی نکرده؛ بهانه ای دست جن ها بدن و مثلا بچه هاشونو با آب گرم بسوزونن، که در اون صورت گرفتار عذاب اجنه کافر میشدن. تو این بین عده ای هم معتقد بودن که ذکر" بسم الله "به نوعی دعوت از اجنه ست و باید ذکر رو به صورت کامل بگی تا بتونی از شر اجنه در امان بمونی.

جن در اصل یه لغت عربی به معنی موجود پنهان و نادیدنیه و در فارسی به جاش از لغت پری استفاده می کنن. در باور عامه جن به شکل انسانه که پاهاش مثل بز سم داره، رنگ موهاش بوره که مژه های درازش با مژه انسان فرق داره. این موجود که می تونه به انسان آسیب هم برسونه، تو جاهای ترسناکی مثل حموم های قدیمی، قلعه ها و عمارت های متروک و... زندگی می کنه.

در هر صورت بعید نیست تو دورانی که هنوز برق نبود، مردم هر تاریکی یا سایه ای را به حساب اجنه بذارن. البته آدمایی هم بودن که تخیلات خودشون رو با آب و تاب واسه دیگران تعریف می کردن و از اجنه ای می گفتن که دیدن و تو مراسم عروسیش شرکت کردن. در اون دوران که خبری از فیلم و سینما نبود، این داستان گوییها حکم ژانر وحشت رو داشت که افراد از شنیدنش هم وحشت می کردن و هم لذت می بردن.

در اون زمان ها یه سری  افراد هم برای تجربه حس ترس و هیجان به گرمابه ها می رفتن. واسه اونا گرمابه فقط جایی واسه استحمام نبود، بلکه یه مکان وهم اور و خوفناک بود که خزینه های تنگ و تاریکش حس ترس نفس گیری رو بهشون القا می کرد. ترس لذت بخشی که الان هنگام دیدن فیلم ترسناک به آدم دست میده.

اگه واقعا به شنیدن این جور داستانای ترسناک علاقه دارین و هر چن وقت یه بار پای صحبت مادربزرگا و پدربرگا میشینین تا ماجراهایی از اون دوران براتون تعریف کنن. بهتون پیشنهاد میدم به جای تخیل شرایط ترسناک، به یه مکان واقعی و پر از توهم سر بزنین و حسی دقیقا شبیه به آنچه که تو داستانها شنیدین رو لمس کنین.

اتاق فرار ترسناک با سناریوهای جذابی که روایتگر ترس و دلهره هستن، جوری مخاطب رو جذب می کنن و باعث تحریک حس کنجکاوی و ماجراجویی بازیکنا می شن که همین باعث غوطه ور شدن تو فضای داستان و درگیر شدن با سناریو میشه. البته باید به این نکته توجه داشت، آدمایی که علاقمند به ژانر روح و تسخیر هستن، انقد داستان در این مورد شنیدن که اگه سناریوی اتاق فرار فیک و غیر واقعی به نظر بیاد، از همون اول احساس کسلی و دلسردی می کنن و قطعا از همراهی با جمع لذت نمی برن.

 

اسکیپ روم دلاک

 

اگه جزء آدمای سخت گیری هستین که هر چیزی راضیتون نمی کنه، یه پیشنهاد فوق العاده وجود داره که اصلا قابل قیاس با بقیه اتاق های فرار دیگه نیست. مجموعه انیگما متشکل از یه تیم حرفه ای و زبده تلاش کرده تا از همون اول ماجرا، با یه سناریوی قوی و استخون دار، بازیکنا رو شیفته و شیدای ادامه ماجرا کنه. مجموعه اتاق فرار انیگما برای شما ی پیشنهاد جذاب داره و اونم بازی تو ی فضای 1000 متری گرمابه محسن هست. یعنی شما واقعا وارد ی حمام عمومی قدیمی میشید و این بازی برای گروه هایی با تعداد بالا بی نظیره. اتاق فرار دلاک بزرگترین و پرمعماترین اتاق فرار ایران هست و زمان بازی هم حدود 3 تا 3.5 ساعت هست. وقتشه که برای رفتن به اتاق فرار دلاک که تو سال 1401 تاسیس شده گروهتو باخبر کنی.

خاطره ای که از این اتاق خواهید داشت به اندازه همه داستان های ترسناک مربوط به حمام های قدیمی دلهره آور و هیجان بخشه که به یکی از بهترین تجربه های دور همیتون تبدیل میشه.

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:04

۴ هیجان اصلی

هر یک از این ۴ هیجان اصلی در زندگی بسیار اتفاق می افتند و ما در کل زندگی با آن ها سر و کار داریم، البته میزان مزایا یا معایبی که هر یک از این هیجان ها برای ما دارند بستگی به شدت آن ها نیز دارد. شما نیز در زندگی روزمره خود همراه با انواع مختلف هیجان ها دست و پنجه نرم می کنید و این روند از دوران نوزادی شروع شده است. حال برخی از هیجان ها لذت بخش هستند (مانند شادی) و برخی دیگر آزار دهنده و ناخوشایند (مانند غم) می باشند.

خشم

خشم نوعی هیجان و وضعیت روانی است که در نتیجه آزردگی شدید افراد به وجود می آید. از جمله علائم ظاهر شدن این این نوع از هیجان افزایش فشار خون، افزایش تعداد ضربان قلب و افزایش میزان آدرنالین ترشح شده در خون می باشد. بنابراین خشم نوعی هیجان است که مغز ما نسبت به درد وارد شده از خود بروز می دهد.

غم

نوع دیگری از هیجان، غم است. غم احساسی است که در نتیجه وارد شدن ضرر به فرد یا از دست دادن چیزی یا کسی ایجاد می شود. این نوع هیجان معمولاً با اشک، کاهش انرژی بدن و انزوا خود را نشان می دهد. البته، این نوع از هیجان یک امر طبیعی در همه افراد است اما افزایش بیش از حد این هیجان به همراه اضافه شدن عوامل استرس زای دیگر ممکن است افسردگی را در افراد ایجاد کند.

ترس

ترس نوعی از هیجان است که در واکنش فرد نسبت به خطرات واقعی پیرامون خود به وجود می آید و یک هیجان ناخوشایند می باشد. برخی از نظریه پردازان مانند جان واتسن و پال اکمن، ترس را واکنشی به محرک های منفی خاص می دانند که از ساز و کارهای بقا می باشد

شادی

هیجان خوشحالی یک حالت روانی در افراد همراه با احساس لذت، عشق، خوشبختی و شادی می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که شادی منجر به تقویت سیستم دفاعی بدن و تقویت سیستم اعصاب خواهد شد . بنابراین از این نظر یکی از زیباترین هیجان ها نیز می باشد زیرا بسیار برای شما خوشایند بوده و برای جسم شما مفید است.

بازی ها و تخلیه هیجان

پرداختن به بازی های هیجان انگیز برای تخلیه سطحی هیجان مناسب بوده و راهی برای ایجاد شعف و شادی است. به همین دلیل این قبیل بازی ها و ایجاد هیجان می تواند تا حدی بهداشت روانی جامعه و فرد را تامین کند. برای مثال تماشای فوتبال یا رفتن به استادیوم، سطح انرژی روانی فرد را بالا می برد. این مساله، باعث ایجاد شادی در فرد و در نتیجه در جامعه می شود، اما اگر مشکل فرد عمیق باشد، بازی هایی که برای تخلیه هیجان طراحی می شوند، تاثیر چندانی روی فرد نداشته و باعث درمان او نمی شوند. در کل، انجام این بازی ها و هر تفریحی به شیوه درست می تواند باعث شادی شود.

 

اتاق فرار رویا سراسر هیجان

فکر کن چشماتو ببندی و وقتی دوباره بازشون میکنی یهو یه جای خیلی عجیب و رنگارنگ باشی که هیچ خاطره ای ازش نداری و برات کاملا جدیده.

دیوارا، زمین، نور و هرچی که دور و برته رو تا حالا اینجوری کنار هم ندیدی.

خیلی زود متوجه میشی که این دنیای فانتزی هم قوانین خاص خودش رو داره و برای خارج شدن ازش، باید محدودیت ها رو کنار بزاری.

اتاق رویا بر پایه فعالیت بدنی هست.ابتدای بازی اتاق فرار به شما کلاه مخصوص داده میشه.

تم این اتاق کاملا فان هست و البته پر از هیجان و اتفاقات باحال و خنده دار برای شما و گروهتون.

اتاق فرار رویا همونجاییه که میتونی توش هیجان ماجراجویی ها رو فراتر از واقعیت و بدون حد و مرز در اتاق فرار انیگما تجربه کنی!

 

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 162 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:05

انتخاب امکانات و تم اتاق فرار

امکانات اسکیپ روم دارای سه دسته کلی است که تجربه بازیکن را هدایت می کند: ماجراجویی، رمز و راز و وحشت. هر موضوع دارای یک نوع سختی است که از سختی کم تا زیاد متغیر است. گروه خود را بسنجید و ببینید به نظر شما کدام سطح و موضوع برای گروه شما بهترین یا سرگرم کننده است. بالاخره شما دنبال تجربه هستید نه استرس!

ماجراجویی

این اتاق در بخش سختی کم طبقه بندی می شود. به این معنی که بازی زمان بندی شده است، اما به اندازه سایر اتاق ها دارای سختی زیاد نیست. تم ماجراجویی برای هر بازیکنی که می خواهد اوقات خوبی داشته باشد، بخندد، سرگرم شود و معمای آن سبک باشد عالی است.

رمز و راز و تعلیق

اتاقی با موضوع رمز و راز که در بخش متوسط ​​طبقه بندی می شود و می تواند جهشی از تاریکی، صداهای شبح وار، مضامین زندان یا فرار از دست یک قاتل روانی مثل اتاق روانی وجود داشته باشد. اگر دوست دارید ضربان قلب خود را تندتر کنید، این یک اتاق مناسب برای شما و گروه شما است.

یک اتاق را بر اساس اندازه گروه خود انتخاب کنید

در حالی که می توانید از هر اتاق تم برای گردش گروهی خود استفاده کنید، برخی از موضوعات اتاق فرار وجود دارد که برای گروه های بزرگتر بر اساس تنظیمات مناسب تر است. برای گروهی که بیشتر از تایمرهای اول تشکیل شده اند، انتخاب اتاقی که همه از آن لذت ببرند ضروری است! این می تواند به معنای یک اتاق ماجراجویی ملایم یا موضوع معمایی/تعلیق متوسط ​​باشد.

نحوه انتخاب اتاق فرار یکی از موارد مهم در هنگام بازی 60 دقیقه ای است، خصوصاً اگر با گروهی هستید که قبلاً این اتفاق را تجربه نکرده اند. اولین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید سطح دشواری است که می خواهید دنبال کنید.

برخی از اتاق ها چالش برانگیزتر از اتاق های دیگر هستند و اتاق فرار انیگما می تواند به شما کمک کند تا بر اساس مهارت های حل معما و فرار از اتاق، سطح مناسب اتاق را برای خود انتخاب کنید. فضای اتاق فرار برای افراد مبتدی معمولاً برای کسانی است که تجربه ای در رویدادهای اتاق فرار ندارند و نمی دانند چه وقایعی انتظار آنان را میکشد! برخلاف تصور عمومی، ممکن است برای گروه شما لذت بیشتری داشته باشد که قبل از رفتن به اتاق هایی با معماهای پیشرفته، در سطح مبتدی خود را محک بزنید.

یک اتاق با سطح متوسط ​​برای افرادی که قبلا بازی اتاق فرار را انجام داده اند اختصاص داده شده است، انتظارات آنها از بازی، یک پایان بی نقص و بدون اتلاف وقت می باشد. به همین ترتیب، یک اتاق فرار پیشرفته برای افراد و گروه های ماجراجو که قبلاً اتاق فرار را زیاد تجربه کرده اند، مناسب است و آنها ترجیح می دهند اتاقی را انتخاب کنند که به آنها کمک کند حتی قبل از اتمام وقت، در تفکر و منطق خود فرو روند.

فرار از اتاق همچنین توسط معماهای مختلف که در اتاق گنجانده شده طبقه بندی می شود. همانطور که همه ما می دانیم، روش های مختلفی برای حل هر معما یا انجام یک بازی وجود دارد. برای بعضی، نقاط قوت در منطق نهفته است، دیگران چشم جستجو دارند، در حالی که بقیه در فعالیت های بدنی سرآمد هستند. این سه مورد (منطق ، جستجو و فیزیکی) همگی برای هر اتاق معماهای اتاق فرار موجود هستند.

در اتاق فرار انیگما هر اتاقی را که انتخاب کنید، نیاز خود را مشخص کرده اید. تم اتاق فرار خودتون رو بسته به شخصیت خودتون انتخاب کنید و این جمله که ترسو هستم اما شاید در اتاق فرار نترسم اشتباه محض است. اتاق فرار رو جوری انتخاب کنید که بهش علاقه دارید:

شاد و هیجانی: اتاق رویا

ترسناک: اتاق کلبه

ترسناک مهیج: اتاق روانی

تاریکی مطلق و ترس و دلهره: اتاق تسخیر

معمایی: اتاق قتل مرموز

معمایی مهیج: اتاق جنگ

دلهره آور و بسیار ترسناک: اتاق هالای پوزان (اتاق فرار کرج)

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:27

در اینجا به چند نمونه از معماهای حل نشده و سرگرم کننده که هنوز برای پژوهشگران و دانشمندان ناشناخته ست، اشاره می کنیم:

دست نوشته های ووینیچ

کتاب دست نوشته های ووینیچ ( Voynich manuscript ) که در سال 1912 بدست آمده، کتابیه 240 صفحه ای که به خطی عجیب و نامعلوم نگاشته شده که در اون تصاویری رازآلود از گیاهان و نمودارهای عجیب و غریب دیده میشه. این کتاب که لقب مرموزترین کتاب خطی دنیا رو به خودش اختصاص داده، نویسنده نامعلومی داره و تا حالا رمز گشایی نشده.

مثلث برمودا

برمودا یه گروه جزیره تحت حکمرانی دولت بریتانیائه که 138 جزیره داره و در اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته. مهم ترین رمز و راز این مثلث برمی گرده به ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهایی که تو این محدوده در حال حرکت بودن. نخستین گزارش ثبت شده از این منطقه اشاره داره به گزارش کریستف کلمب که گفته بود قطب نما تو این محدوده جهت های عجیبی رو نشون می داد.

تو همین دو دهه گذشته، دو ناپدیدی در مثلث برمودا اتفاق افتاد؛ یکی در سال 2015 که یه کشتی حمل بار با 33 نفر خدمه که در طوفان گیر افتاده بود؛ برای چند هفته ناپدید شد و بعد از چند هفته کشتی بدون هیچ اثری از خدمه پیدا شد، دیگری هم یه هواپیما با چهار مسافر، که هنوز هیچ اثری ازشون پیدا نشده.

این پدیده هم تا حالا تو دنیای علم، ناشناخته و بی پاسخه.

مجسمه کریپتوس

اثر زیبای جیم سنبورن که در محوطه آژانس اطلاعات مرکزی در لانگلی، ویرجینیا قرار داره علاوه بر زیبایی، یه اثر معمایی حل نشده هم به شمار میره. این اثر شامل 1800 نویسه ( Character ) هست که از دل یه رمان قدیمی بیرون اومده و چهار پیغام رو تشکیل میده. البته تقریبا کل این معما حل شده ولی بخش سخت ماجرا یعنی قسمت چهارم با 95 نویسه باقی مونده که جزء سخت ترین کدهای شناخته شده محسوب میشه.

این مجسمه یه چالش واقعی واسه اوناییه که ادعای رمز گشایی دارن.

صفحه فستوس

قطعا عجایب هفتگانه جهان بدون نام این صفحه کامل نمیشه، این لوح که متعلق به 1700 سال قبل از میلاد مسیحه، توسط یه باستان شناس ایتالیایی به نام لویجی کشف شد. بررسی ها نشون میده این اثر حاوی 45 علامت مجزاست که نگارشش به صورت ساعت گرد به سمت مرکزه، ولی تا حالا هیچ کس نتونسته این لوح رو رمز گشایی کنه.

با توجه به این که رمز نگاری عجیب و غریب این لوح به هیچ یک از نوشته های اون دوره شباهت نداره، بعضیا این اثر رو به تئوری فضانوردان باستانی ربط میدن.

رمزهای بیل سایفر

این مجموعه در اصل سه متن رمز نگاری شده ست که نقشه ای از یک گنجینه باستانی دفن شده در زیر زمین رو نشون میده، متن اول در مورد مکان گنجینه ست که هیچ وقت رمز نگاری نشده، متن دوم که حل شده، محتوای این گنج رو نشون میده که شامل طلا، نقره و جواهراتی مانند الماسه، ارزش این دفینه 43 میلیون دلارتخمین زده شده، رمز سوم هم در مورد اسم صاحبان گنج و نزدیکاشونه.

از اونجا که قسمت اصلی گنج یعنی محل اون هنوز رمز گشایی و شناسایی نشده، بهتون پیشنهاد می کنم، تا اونجا که امکان داره  مهارتهاتون تو اتاق فرار رو افزایش بدین، شاید شما اونی باشین که این مجموعه با ارزش رو شناسایی می کنه.

قطعا اسرار و معماهای لاینحل دنیا به همین چند مورد ختم نمیشه و سوالات و مسائل زیادی وجود داره که نه تنها تا حالا هیچ پاسخی براش پیدا نشده؛ بلکه شاید سال های سال هم بدون جواب بمونن. باید بپذیریم که جهان پر از شگفتیه و همیشه رازهایی وجود دارن که هیچ توضیح منطقی و درستی براشون وجود نداره. این رازها می تونن درمورد ارواح و بشقاب پرنده ها باشن تا قتل و ماجرای گم شدن افراد. بدیهیه که انسان های کنجکاو برای رسیدن به جواب سوالایی که تو ذهنشون دارن، هیچ وقت دست از تلاش بر نمی دارن.

قطعا انکار توجیه مناسبی برای این شرایط نیست و انسان جستجوگر و کنجکاو همواره در تلاشه تا با درگیر شدن با این اسرارهای حل نشده، مغزش رو به چالش بکشه و تو این مسیر مثل یه کارآگاه ماهر به تجربه ای منحصر به فرد دست پیدا کنه.

برای رسیدن به چنین مرحله ای، مغز انسان مثل هر مهارت دیگه ای احتیاج به تمرین و ممارست داره تا با تکرار و آزمون و خطا به سطح گسترده ای از توانایی ها دست پیدا کنه و بتونه بر هیجان ناشی از برخورد با معماهای سخت فائق بیاد. با زیاد شدن این مهارت فرد می تونه با خونسردی و آرامش به محک زدن مهارت های کاراگاهیش بپردازه و لذتی وصف ناشدنی از شرایط و وقایع رو نصیب خودش بکنه.

برای رسیدن به این مرحله، واقعا لازمه که افراد علاقمند در شرایط مشابه با معماهای واقعی روبرو بشن، شرایطی مانند اتاق فرار تو مجموعه ی انیگما که کاملا تداعی کننده معماها و پازل های واقعیه و یه چالش پر فراز و نشیب واسه مغز به شمار میره. البته تو این مجموعه معمای غیرقابل حل نداریم، چون طبق نظر کارشناسا در صورتی که معما خیلی سخت یا غیر قابل حل باشه، بازیکن رو دلسرد می کنه که اصلا خوشایند نیست. با این وجود تعدادی از معماهای مجموعه خیلی دشوارن که لازمه بازیکنا با دقت و تیزبینی همه سرنخ هایی که تو اتاق قرار داره رو دنبال کنن که همین انگیزه ای میشه واسه پیدا کردن راه حل و رسیدن به هدف نهایی.

در هر صورت حل کردن معما و قرار گرفتن تو شرایط رمزآلود میتونه جذابیت های خاص خودشو داشته باشه که واسه افراد کنجکاو هم یه سرگرمی فوق العادست و هم یه تمرین واسه مغز، از نظر علمی هم حل کردن پازل، جدول و... مغز رو فعال و شاداب نگه می داره.

بودن تو محیط ها و فضاهای معمایی که شرایط واقعی رو برای مغز تداعی می کنه مثل اتاق جنگ، به مراتب اثر بخشی بیشتری نسبت به بازیهایی مثل شطرنج و جدول داره و طراحان مجموعه انیگما با آگاهی از این موضوع تلاش کردن هم در طراحی معماها و هم در طراحی سرنخ ها به نوعی مغز رو به چالش بکشن و همه عوامل رو جوری در کنار هم قرار بدن تا مغز بتونه رفته رفته مهارتهاشو بیشتر کنه و با فائق اومدن بر ترس در شرایط بحرانی، تصمیم های درست و منطقی بگیره. کنترل هیجان و قرار دادن مغز در شرایط تصمیم گیری منطقی، مهارتیه که تو اتاق های فرار مجموعه انیگما بهش توجه خاص شده و سعی کردن تا با قرار دادن بازیکنا در جریان بازی، به صورت ناخودآگاه این شرایط رو کم کم ملموس و اجرایی کنن.

بنابراین اگه علاوه بر سرگرمی و هیجان به دنبال کسب مهارت و بالابردن تواناییهای مغزتون هم هستین، یه سر به مجموعه اتاق فرار انیگما بزنین تا معنای واقعی لذت و هیجان رو درک کنین.

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:26

معرفی 5 اتاق فرار با ژانر 18+ در دنیا:

 

  1. Lolita shop    ویلنیوس - لیتوانی

زمان بازی: 60 دقیقه

تعداد نفرات مجاز برای بازی: 2 تا 6 نفر

قیمت ورودی برای هر نفر: 50 یورو( حدود 1.550.000 تومان)

 

داستان بازی:

شما وارد یک مغازه فروشنده لوازم مخصوص بزرگسالان می شوید. صاحب مغازه که اتفاقا یک خانم می باشد شما را وارد رویای کثیف خود میکند. این برای شما صرفا یک رویا نخواهد بود بلکه واقعیت است!

یا از این فانتزی جنسی خلاص میشوید یا برای همیشه در آن گیر میافتید.

 

 

  96SHADE OF GREY.2   مسکو – روسیه

زمان بازی: 60 دقیقه

تعداد نفرات مجاز برای بازی: 2 تا 7 نفر

قیمت ورودی برای هر نفر : 1350 روبل ( حدود 540.000 تومان )

 

داستان بازی:

شما خود را در خانه بانوی مرموزی می بینید ، که ممکن است سرگرمی های او تا حدودی عجیب و غریب به نظر برسد. او کیست ؟  شیطانی مکار یا فرشته ای که دچار وسوسه می شود؟

فقط یک چیز است که  میتواند شما را نجات می دهد ، میل به تفریح.

اما به یاد داشته باشید ، شما باید برای هر لذتی هزینه کنید.

در کامنتهایی که برای این اتاق گذاشته شده، افراد اشاره کرده اند که تنها با دوستان بسیار نزدیک خود به این بازی بروید.

 

 

RED LIGHT DISRICT.3        سنت پترزبورگ– روسیه

زمان بازی : 60 دقیقه

تعداد نفرات مجاز برای بازی: 2 تا 6 نفر

قیمت ورودی برای هر نفر: 1450 روبل ( حدود 580.000 تومان )

 

داستان بازی:

شما خود را در دنیای لذت های نفسانی خواهید دید ، جایی که چندین خانم شما را محاصره کرده اند و چاره ای جز اطاعت از آنها ندارید.

جایی که هیچ منعی وجود ندارد و همه چیز مجاز است، و البته یک غریبه که سخاوتمندانه به خاطر تلاش های شما پاداش می دهد.

در توضیحات این بازی ذکر شده که فقط به زوج های متاهل و دوستان خیلی صمیمی توصیه میشود.

 

 

Escape Vegas.4   لاس وگاس – آمریکا

زمان بازی: 60 دقیقه

تعداد نفرات مجاز برای بازی: 2 تا 8 نفر

قیمت ورودی برای هر نفر: 35 دلار ( حدود 900.000 تومان )

 

داستان بازی:

یک رقصنده کلاب بزرگسالان به قتل رسیده و شما اولین نفری هستید که او را پیدا میکنید. قاتل همچنان در کلاب است و به دنبال شما میگردد. ولی اینکه او کیست و چرا به دنبال شما است را خودتان باید پیدا کنید.

این بازی را مالک یک فروشگاه وسایل بزرگسالان در انتهای فروشگاه خود افتتاح کرده. به گونه ای که درب خروج از بازی به فروشگاه باز میشود و به گونه ای تبلیغ برای فروش بیشتر اجناس است.

 

Hangover Déjà Brew.5       لندن- انگلستان

زمان بازی: 60 دقیقه

قیمت بلیط برای هر نفر: 30 یورو ( حدود 930.000 تومان )

با خواندن اسم بازی و سناریو این اتاق به یاد فیلم طنز The Hangover می افتید.

 

داستان بازی:

" نور از میان پرده های اتاق هتل به داخل میزند. کمی گیج و گنگ بیدار میشوید و چیزی از شب گذشته یادتان نمی آید. احتمالا شب گذشته اوضاع از کنترل خارج شده بوده. تمام کف اتاق پر از بطری های خالی است و بدن های نیمه برهنه در همه جای اتاق دیده میشود. همه جا را میگردید ولی نشانی از دوستتان که چند ساعت دیگر عروسی اوست پیدا نمیکنید.

آیا این مهمانی مجردی قبل از عروسی، به کابوس آقای داماد تبدیل میشود؟ برای پیدا کردن داماد خیلی فرصت ندارید."

در توضیحات اتاق ذکر شده که ورود تنها برای افراد بزرگسال مجاز است.

 اتاق فرار ژانرهای متفاوت و بعضا عجیبی دارد. جنایی، علمی- تخیلی، تاریخی، اتاق فرار ترسناک ، جنگی و مانند آن. اما یکی از ژانرهای خاص و کمیاب اتاق فرار، اتاق فرار مخصوص بزرگسالان(18+) است. این اتاق فرارها تقریبا در اکثر نقاط دنیا و به خصوص در اروپای شرقی یافت میشوند.

خوشبختانه این گونه از اتاق های فرار در دنیا زیاد نیست . قطعا این نوع محتوا با روحیه و تفکر کودکان و نوجوانان که مخاطب اصلی اتاق فرار هستند سازگار نیست و محتوای غیر اخلاقی آنها آسیب رسان و دارای انحطاط است.

شما میتوانید در محیطی سالم و عاری از هرگونه ناهنجاری، لحظاتی شاد و مفرح را در کنار خانواده و دوستان در اتاق فرار انیگما تجربه کنید.

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:13

 قتل‌عام مدرسه‌ی اوزاکا

 

مامورو تاکوما از کودکی نشانه‎هایی از سه‌گانه‌ی مک‌دونالد رو بروز می‌داد.

سه‌گانه‌ی مک‌دونالد مجموعه‌ای از سه مشخصه‌ی رفتاری هست که اگر هر سه یا دوتای اونها باهم ترکیب بشن، بعدها موجب تمایلات خشونت‌آمیز، خصوصاً جرایم سریالی خواهد شد. نخستین علائم اون در سن ۱۲ سالگی، زمانی که یک بچه‌گربه رو بین یه روزنامه پیچید و آتیش زد، بروز کرد.

اون در طی دوران نوجوانیش همچنان به سلاخی کردن گربه‌ها ادامه داد و برخی‌ شون رو به داخل کوره انداخت، و از همین‌جا بود که زندگیش به جُرم و جنایت کشیده شد و هر شغلی روکه پیدا می‌کرد از دست می‌داد. اون پیش از قتل‌عام مدرسه‌ی اوزاکا، ۱۱ مرتبه دستگیر شده بود.

در سال ۲۰۰۱ مامور و از شغل‌اش، که سرایدار مدرسه‌ی ابتدایی ایکِدا  بود، استفاده کرد تا آخرین جنایتش رو به انجام برسونه.

اون با یک چاقوی آشپزخانه وارد مدرسه شد و ۸ کودکِ ۷ و ۸ ساله رو به قتل رسوند، و سیزده دانش‌آموز دیگه و دو معلم رو شدیداً مجروح کرد. اون دو سال بعد، در آگوست ۲۰۰۳، محکوم به اعدام با طنابِ دار شد.

 

ساتومی میتارای

 

ساتومی میتارای، دانش‌آموز ۱۲ ساله‌ای بود که در مدرسه‌ی ابتدایی اوکوبو واقع در ساسِبو، درس می‌خوند ،ساتومی در سال 2004 توسط هم‌کلاسی ۱۱ ساله خودش – که پلیس هرگز نام او رو فاش نکرد، و از او با نام دختر 1 یاد می‌شه – مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قتل رسید.

 در گزارش‌ها اومده که ساتومی در اینترنت مطالبی در مورد وزن و قیافه‌ی اون دختر  منتشر، و از اون با عنوان «زشت» و «پاچه‌خوار» یاد کرده بود. یک روز بعدازظهر، ساتومی و دختر 1 با هم گلاویز می‌شن، و به دنبال اون دختر 1 با یک چاقوی جیبی، دست و گلوی ساتومی را پاره می‌کنه. دختر 1، بخاطر سن‌اش، به چهار سال حبس در مرکز اصلاح و تربیت محکوم شد.

گاهی اوقات ممکنه است اتفاقاتی بیفته یا حرف‌هایی گُفته بشه، اما این موضوعات باعث نمی‌شه حق داشته باشید گلوی کسی را پاره کنید؛ و مهم نیست که چند سالتون هست، فقط باید اون فرد رو نادیده بگیرید.

 

آیوا ماتسو

 

آیوا ماتسو قربانی یک جنایت وحشتناک دیگه بود که در سال 2014 در ساسبو اتفاق افتاد. این قتل ۱۰ سال بعد از مرگ ساتومی روی داد.

 آیوا ماتسو برای دیدن دوستش به آپارتمان اون رفته بود که دوستش ضربه‌ای به سرش وارد کرد و بعدش سعی کرد تا او رو حلق‌آویز کنه و این امر موجب مرگِ اون از خفگی شد.

جسد آیوا ماتسو، در حالی که سر و دست چپ‌اش از تنش جدا شده بود، در اون آپارتمان کشف شد. قاتل اون بعدها اعلام کرد که هیچ کینه‌ای از دوستش نداشته و فقط می‌خواسته تا یک نفر رو بکشه. اون در مجموعه‌ای از پست‌های اینترنتی به جنایتش اعتراف کرد.

عنوان یکی از این پست‌ها اینطور بود: «کارم به قتل کشید!» اون در این پست نوشته بود «اوه نه، هر چقدر خون‌ها رو پاک می‌کنم باز هم ادامه داره.»اون  پستی دیگه در یک فروم منتشر کرد که حاوی چندین عکس از یک دست چپ و لباسی خون‌آلود بود. نام مجرم، بخاطر نوجوان بودنش، هرگز اعلام نشد.

 

 قتل جونکو فوروتا

 

جونکو فوروتا یک دانش آموز ژاپنی که متولد ۲۲ نوامبر ۱۹۷۲بود، اون در شانزده سالگی ، بسیار زیبا و بسیار باهوش بود ، که این موضوع اون رو مورد توجه همه اطرافش قرارداد و بیشتر پسرای مدرسه می خواستنن به اون نزدیک بشن و باهاش صحبت کنن حتی شده برای پنج دقیقه ، اما اون بسیار متعهد و از نظر اخلاقی منظم بود ، اون هر تلاشی برای نزدیک شدن به خودش رو رد میکرد.

یکی از این دانش آموزهایی که شدیدا پیگیر جونکو بود ، هیروشی میانو ، رهبر دانش آموزهای آشوبگر و قلدر در مدرسه بود ، اون همچنین عضوی از باند یاکوزای ژاپن بود ، که قدرت و حاکمیت بر همه چیز در کشور رو داشت ، حتی در خود دولت و البته هیروشی عادت داشت که از طرف دیگران طرد نشه. و وقتی جونکو حاضر نشد با اون معاشرت کنه ، بسیار عصبانی شد و تصمیم گرفت اون رو به خاطر این رفتارش، سخت مجازات کنه ، اون با سه نفر از پیروانش موافقت کرد جونکو رو پس از پایان ساعت مدرسه بدزدن

در ۲۵ نوامبر ۱۹۸۸، جونکو در حالی که دو روز قبل، تولد ۱۷ سالگیش رو جشن گرفته بود، از مدرسه خارج شد و به سمت خونه رفت (گرچه برخی میگن که بعد از مدرسه به طرف محل کارِ پاره‌وقتش ‌رفت اما هیچ‌وقت به خونه نرسید.

اون توسط گروهی از پسران جوان، از جمله یک پسر ۱۷ ساله به نام جو که بعدها با نام خانوادگی‌ کامی‌ساکو از اون یاد شد، ربوده شد. اونها گروگان خودشون رو در خانه‌ای که متعلق به والدین کامی‌ساکو بود، 44 روز اسیر کرده بودن.

جونکو در مدتی که در آنجا زندانی بود نزدیک به 400 بار مورد تجاوز قرار گرفت بهش سوسک میدادن بخوره و اگه بالا میاورده مجبورش میکردن که استفراغشو بخوره.

این شکنجه‌های وحشتناک و غیرانسانی تا روز ۴ ژانویه‌ی ۱۹۸۹ طول کشید تا در نهایت جونکو زیر شکنجه جون داد. قاتلین در کمتر از ۲۴ ساعت بعد، در ۵ ژانویه‌ی ۱۹۸۸، جسد جونکو رو در یک کانتینر ۵۵ گالنی انداختن و اون رو با بتُن پُر کردن.

 

تتسومی میازاکی

 

تتسومی میازاکی از آگوست ۱۹۸۸ تا ژوئن ۱۹۸۹ چهار دختر جوان، بین سنین ۴ تا ۷ ساله رو ربود و به قتل رسوند.

اون  پس از دزدیدن اونها، لباس‌هاشون رواز تن‌ شون در می‌آورد و از بدن برهنه‌ی اونها عکس می‌گرفت، بعدش هم اونها رو به قتل می‌رسوند تا بتونه فانتزی‌های نکروفیلیاش رو روی اونها پیاده کنه. وقتی که رابطه‌ی جنسی‌ ش با اجساد به پایان میرسید، دست‌ها و پاهاشون رو می بُرید تا اونها رو به عنوان غنائمش نگه داره، اون حتی کار رو به جایی رسوندکه یکی از اون دست‌ها رو خورد و خون شون رو نوشید.

اون پس از اینکه پلیس ۵۷۶۳ کاست ویدیویی از پورنوگرافی کودکان، فیلم‌ها و انیمه‌های ترسناک رو در خونه اش پیدا کرد، توسط رسانه‌ها، به «قاتل اوتاکو» معروف شد. در ۲۳ جولای ۱۹۸۹، در حالی که بعد از تجاوز به یک دختر جوان در یک پارک، سعی در فرار داشت، توسط پلیس دستگیر و در ژوئن ۲۰۰۸  اعدام شد. پدر میازاکی از پرداخت هزینه برای دفاع از پسرش خودداری کرد، و او در سال ۱۹۹۴ دست به خودکشی زد.

 

قتل‌عام آکیهابارا

 

توموهیرو کاتو پس از استعفاء دادن از شغلش از زندگی متنفر شد.

اون از اینکه دوست‌دختری نداشت که عاشقش باشه، یا هیچ دوستی نداشت که باهاش درد و دل کنه و خوش بگذرونه، از تنها بودن و کاری برای انجام دادن نداشتن متنفر بود و راه‌حلش برای غلبه بر این شرایط، به قتل رسوندن انسان‌ها بود.

توموهیرو کاتو روز یکشنبه، ۷ ژوئن ۲۰۰۸، یک کامیون دو تنی اجاره کرد و در بازار آکیهابارا با تمام سرعت به سمت پنج نفر رفت و سه نفر از اونها رو کُشت؛ اما به قتل رسوندن سه نفر برای اون کافی نبود، بخاطر همین از کامیون پیاده شد و ۱۲ نفر دیگرو مورد اصابت چاقو قرار داد و چهار نفر از اونها  رو کشت و هشت نفر دیگرو به شدت مجروح کرد.

پلیس با محاصره‌ی توموهیروی ۲۵ ساله و تهدید اون با اسلحه مانع از فرارش شد. اون در سال ۲۰۱۱ محکوم و در سال ۲۰۱۵ اعدام شد.

 

گاز سارین در مترو

 

در ۲۰ مارس ۱۹۹۵، فرقه‌ای موسوم به اوم شینریکو، که رهبرِ اون شوکو آساهارا که خود رو«مسیح» می‌دونست، بعد از یک آزمایش در محل زندگیشون که موجب مرگ هفت تن شده بود، تصمیم گرفتن از سیستم متروی توکیوبه عنوان آزمایشگاه خودشون برای بررسی تأثیرات گاز سارین استفاده کند.

 گاز سارین یک گاز اعصاب مرگباره که به عنوان یک سلاح شیمیایی تولید شده و می‌تونه در عرض ۱ الی۱۰ دقیقه موجب مرگ هر موجودی بشه. این حمله، که بین ساعت ۷ و ۸ صبح، در پر ترددترین ساعات مترو انجام گرفت، ۱۳ کشته و ۶۰۰۰ مجروح به دنبال داشت، در گزارش‌ها اومده  که ۱۰۰۰ نفر از اونها بخاطر این گاز دچار مشکلات موقت بینایی شده بودن.

این حمله‌ بعد از جنگ جهانی دوم، (البته پیش از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان ۵۶ میوجو در اول سپتامبر ۲۰۰۱ بزرگ‌ترین حمله در ژاپن محسوب می‌شد. پلیس ژاپن اعلام کرد که این اقدام، شیوه‌ی این فرقه برای تسریع در وقوع آخرالزمان بود.

 اونها می‌خواستن با این حرکت، حکومت ژاپن رو عزل و رهبر خودشون رو به عنوان «امپراطور ژاپن» منصوب کنن. اعضای این فرقه به حبس ابد و اعدام محکوم شدند 

برای شما غیر قابل باور بود ولی تو ایران اتاق فراری داریم که با همین موضوع ساخته شده به اسم اتاق روانی که داستانش از این قراره:

در سال 1893 در حوالی شهر شیکاگو آمریکا و در هتلی مرموز اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

گفته می شود بسیاری از ساکنین این هتل به سرنوشتی شوم و اسفبار دچار می شوند.

صدها اتاق بدون پنجره ... راه پله هایی که به هیچ جا راه ندارند...درهای مخفی و اتاق های شکنجه.

دکتر هنری هاوارد هولمز ملقب به اچ اچ هلمز مالک این هتل برای گرفتن جان ساکنین این هتل حاضر به انجام هر کاری هست.

او یک قاتل بالفطره روانی است...در برخی از اتاق های این هتل گازهای سمی کشنده جان افراد را می گیرد و در برخی دیگر آن ها تا سرحد مرگ شکنجه می شوند...

هلمز حتی به اجساد کشته شدگان نیز رحم نمی کند... در زیرزمین این هتل خوفناک... چندین کوره...ظرف های اسید برای سوزاندن باقیمانده اجساد و ابزاری برای قطعه قطعه کردن آنها وجود دارد و به این ترتیب اثری از قربانیانش نیز باقی نخواهد ماند.

متاسفانه اکنون نوبت به شما رسیده است و شما میهمان ناخوانده این هتل شوم هستید. در اتاق فرار برای رهایی از این مهلکه و نجات خود، تنها یک ساعت وقت دارید.

دکتر هولمز روی یک چهارپایه چوبی منتظر و آماده برای میزبانی از مهمانان جدیدش نشسته

 
اتاق فرار انیگما...
ما را در سایت اتاق فرار انیگما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : انیگما enigmaescaperoom بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 11:29